Google internet marketing, Lifecycle levert rendement; vraag GJ Bramer, de Google Adviseur in Heiloo

Hoe zorgen we voor jouw succes op Internet?

Internet of online marketing binnen je marketing mix

Fase 1: Discovery – Creëer je  Internet Profiel 

Deze fase bestaat uit het in kaart brengen van onze onderneming voordat we een nieuwe campagne starten. Gedurende deze “eerste indruk”, gebruikt de Internet Marketing Consultant een aantal instrumenten (o.a. van Google) en kan een WebScan™ uitvoeren om je onderneming te analyseren en een bepaald e-profiel te ontwikkelen. Dit zal onder meer duidelijk maken hoe je website is gepositioneerd (als je al een website hebt), hoe de prestatie van de site te verbeteren en hoe Internet Marketing gebruikt kan worden om je traditionele advertentie inspanningen te verbeteren (of vervangen).

Fase 2: IBA – Kijken naar het grote geheel 

Als een e-profiel van de onderneming is gemaakt, heeft je Internet Marketing Consultant de benodigde informatie om de internet marketing strategie op te stellen. Dit bevat onder meer het vaststellen van te behalen doelen en vaststellen van de strategie binnen je budget. Op dit punt definiëren we de doelgroep; dat geeft aan wie je klanten zijn en hoe we met hen communiceren om te zorgen dat ze je product of service afnemen. Al deze details zijn samengevat in een rapport dat je op hoog niveau inzicht geeft in de voorgestelde (online) marketing strategie voor je onderneming.

Fase 3: Bouwen – Breng alles bij elkaar 

De bouw fase is waar we de technologie en technieken combineren die zorgen voor het beste resultaat van je campagne. Je website wordt gebouwd conform uw wensen en binnen het budget; de inhoud wordt toegevoegd en je beoordeelt het finale ontwerp. Gedurende deze fase definiëren we ook het tijdpad (wanneer begint en eindigt de campagne) en maken een plan voor alle te nemen stappen opdat je weet wat je kunt verwachten en wanneer.

Fase 4: Implementeren – Droogzwemmen

In deze fase wordt de nieuwe internet aanwezigheid online gezet voor de eerste keer en de campagne gaat “live”. Dit is het punt waar veel internet bedrijven vinden dat hun werk klaar is, maar wij weten dat er meer te doen is en dat het nu tijd is om werkelijk “return on investment” te leveren.

Hier is iets dat alle grote advertentie bedrijven weten…..Een van de meest belangrijke stappen in elke marketing campagne is het TESTEN.

Marketeers die niet testen voor een campagne volledig te ontplooien nemen een gok (denk aan wat we eerder zeiden over verspilde advertentie euro’s). Wij gokken niet met het budget van onze klanten want wij zien testen en leren als integraal onderdeel van iedere campagne die we uitvoeren. Dit stelt ons in staat te zien wat het beste werkt en om bij te stellen voordat de campagne in volle hevigheid losbarst.

Fase 5: Meten – Resultaat vs. doelstelling

Te vaak besteden ondernemers veel geld aan adverteren terwijl er niet wordt gemeten hoe effectief dat nu eigenlijk is. Maar zoals wordt gezegd: je kunt niet beheersen wat je niet kunt meten.

De Internet Marketing Consultant gebruikt de nieuwste Web Analyse instrumenten om je campagne te bewaken en te zien waar de beste leads vandaan komen, welke pagina’s van de website het meest populair zijn en andere belangrijke klanten informatie. De rapportages worden met je doorgenomen opdat je inzicht krijgt in de prestatie van je campagne en kunt bepalen wat er gedaan kan worden voor een nog betere prestatie.

Fase 6: Manage Resultaten – Waar het allemaal om draait

Na testen, afstemmen en meten wordt het tijd voor een complete uitrol van de campagne. Wanneer je weet waar de beste leads vandaan komen en welke verkoop boodschappen het best presteren dan weet je waar u het advertentie budget op de meest effectieve manier kunt uitgeven.

Vergeet niet: gedurende elke stap van de Cyclus is de Internet Marketing Consultant in de buurt. Die beheert je campagne en voorziet je van relevante rapportages. Dit is marketing op een hoog niveau, bereikbaar gemaakt voor elke type en grootte onderneming – ook de jouwe!

Ben je klaar voor een aanpak die resultaat levert?
Als het de moeite loont geld uit te geven aan de promotie van je onderneming dan loont het om een goed opgezet plan op te (laten) stellen!

Onze Internet Lifecycle stelt ons in staat om doorlopend kosten-effectieve (online) marketing campagnes te ontwikkelen, die echt werken voor onze klanten. Het is een aanpak die ook voor jouw onderneming zal werken dus neem meteen contact met je internet marketing adviseur op.

Goede zaken!
GJ Bramer, Google Marketing Adviseur in Heiloo
Bel voor een afspraak 085 3038679